Trunk – SIP trunking pro vlastní ústředny

Propojte svou telefonní ústřednu s veřejnou sítí přes Fast Communication s.r.o.

Služba SIP Trunk od Fast Communication je určena firmám, které provozují vlastní telefonní ústřednu (PBX) a potřebují ji připojit k veřejné telefonní síti (PSTN) prostřednictvím moderní IP technologie. SIP Trunk představuje digitální náhradu za klasické ISDN PRI, BRI nebo analogové linky – umožňuje odbavení libovolného počtu hovorů přes jediný datový spoj.

Služba je plně škálovatelná: od několika hovorových kanálů pro menší firmy až po stovky paralelních hovorů pro call centra, operátory nebo poskytovatele služeb.

Pro koho je služba určena

  • Telekomunikační operátoři a MSP poskytující hlas dalším klientům

  • Call centra a helpdesky s potřebou přímého SIP propojení

  • IT oddělení integrující hlasové služby do CRM nebo softwarových řešení

  • Firmy a instituce provozující vlastní telefonní ústřednu (Asterisk, 3CX, Cisco, Alcatel, Panasonic…)

  • Co SIP Trunk nabízí

    • Přímé připojení do veřejné sítě

      Vaše ústředna je propojena s infrastrukturou Fast Communication přes SIP – bezpečně a bez zbytečných mezičlánků.

    • Libovolný počet hovorových kanálů

      Začínáme už od 2 hovorů, horní limit není pevně daný – kapacita se upravuje dle potřeb a plánované zátěže.

    • Vlastní číslovací plán a portace

      Získáte přidělený blok čísel (např. 20× číslo s předvolbou 222…), nebo si přenesete svá stávající čísla od jiného operátora.

    • Kompatibilita a flexibilita

      Služba je kompatibilní s širokou škálou zařízení a systémů – ať už jde o open-source řešení jako Asterisk nebo enterprise technologie typu Cisco CUCM.

    Technická specifikace

  • Parametr

  • Hodnota

  • Protokoly:

  • SIP (UDP/TCP/TLS), RTP/SRTP

  • Podporované kodeky:

  • G.711, G.729, G.722, Opus

  • Počet hovorových kanálů:

  • Od 2 do 1000+ (škálovatelné)

  • Redundance:

  • Možnost vícenásobného trunku, failover server

  • Číslovací plán:

  • Národní i mezinárodní prefixy, přenos čísel

  • Bezpečnost:

  • IP whitelist, ACL, šifrování, rate limiting

  • Monitoring:

  • SNMP, CDR logy, realtime statistiky

  • SLA:

  • až 99,95 % s technickou podporou 24/7

  • Příklady nasazení

    • Středně velká firma

      Vlastní IP ústředna (Yeastar) připojena přes SIP Trunk. 10 paralelních hovorů, přenesená čísla z O2, IP whitelist, šifrovaný provoz (TLS/SRTP).

    • Call centrum

      SIP Trunk s kapacitou 100 hovorů, připojený na 3CX. Fronty, statistiky, automatické callbacky. Redundantní konektivita přes dva SIP servery.

    • Poskytovatel služeb (MSP)

      Využívá SIP Trunk jako základ pro poskytování hlasových služeb koncovým zákazníkům. Má přístup k API a statistikám, integrace s billingem.

    Bezpečnostní výhody

  • Ochrana proti zneužití (anti-fraud, geofencing, blacklisty)

  • Rychlá reakce na incidenty díky vlastnímu NOC týmu

  • Omezení na definované IP adresy nebo rozsahy

  • Možnost šifrované komunikace TLS/SRTP

  • Výhody SIP Trunk od Fast Communication

  • Vysoce dostupná a redundantní infrastruktura

  • Přímý přístup k peeringům a operátorským uzlům

  • Lokální i mezinárodní terminace (CZ, EU, svět)

  • Podpora 24/7 a technická asistence při nasazení

  • Transparentní ceník a možnost měsíčního účtování